miercuri, 7 august 2024

Berzele, ratele, gastele stiu ceea ce noi nu mai stim


     Luni seara, in jurul orei 21, ma intorceam de la Barlad spre Husi cand dupa localitatea Banca am zarit pe cer, pe partea stanga de mers spre Husi, foarte multe berze; zburau intens spre nord, adica spre directia Barlad-Vaslui. Nu era un zbor de plecare asa cum vedem ca ''roiesc'' cand pleaca in marea lor migratie spre continentul Africa; erau in sir indian daca pot sa ma exprim asa, si am monitorizat stolul pe o distanta de 1,5 kilometri. Era imens si se cunostea ca au o tinta. 

   Mi'am amintit ca duminica seara am vazut stirile meteo la televizor si aratau harta precipitatiilor care vor cuprinde zona centrala a Moldovei. Am fost imediat coplesit de MINUNEA CREATIEI TATALUI CERESC ! O forta care NE UNESTE(si de care nu mai suntem costienti) pe toti ''mana'' aceste biete zburatoare spre locul unde avea sa cada ''apa binefacatoare'' si de VIATA datatoare! Am fost uluit! Nu mai vedeam pe unde conduceam. Nu'mi puteam lua privirea de la ele. Abia dupa ce am vazut ultima barza am realizat ca am trecut prin satul Sarbi fara sa'mi dau seama ca putea sa apara de pe marginea satului un animal sau altceva si l'as fi lovit tot uitandu'ma dupa bietele zburatoare.

   Dar de ce le numesc ''biete'' cand de fapt noi suntem cei care putem fi numiti''bieti''? Da! 

   Vai de noi ca nu mai credem propriilor noastre simturi si credem intr'o idee bagata in capul nostru de niste insi care ne dadeau un mic ''zaharel'' numit nota iar la sfarsitul anului o hartie colorata cu ceva scris pe ea. Daca am spune cuiva ca nu are minte nici cat ''o barza'' cred ca ar sari sa ne bata; dar berzele acestea nu tin cont ca noi nu mai credem propriilor ochi si propriilor simturi si ele stiu ca au de zburat din punctul A si trebuie sa ajunga in punctul B. Nu tin cont ca sunt unii care spun ca ne invartim cu mai mult decat VITEZA SUNETULUI. Nu ! Ele pur si simplu zboara deasupra unui pamant STATIONAR si stiu sa ajunga cu precizie in acelasi loc in fiecare an iar oamenii binecuvantati cu cate un cuib de barza prin gospodaria lor pot spune aproape si o ora cand ajung nu numai ziua.

Iata un exemplu:

https://ziare.com/life-style/iubire/fotografia-zilei-de-15-ani-o-barza-zboara-12-800-de-km-ca-sa-isi-intalneasca-perechea-1417546

   Iesiti din MINTE oameni buni! Incerc sa zic minte caci este mai corect decat MATRIX! Spuneti cum vreti dar IESITI! 

Antilopele gnu stiu instinctual unde urmeaza sa cada ploile si incep migratia. Suntem mai prejos si decat ele! 

''Omul in ''cinste'' fiind n'a priceput, alaturatu's'a dobitoacelor fara de minte si s'a asemanat lor'' spunea psalmistul David. Ce ne facem ca am decazut mai mult decat ele?

Putem incepe cu un documentar care sa ne ajute sa scuturam pojghita de pe ochi:

200 de dovezi că Pământul nu este o sferă care se învârte




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu