un behăit de oaie părăsită!

Toată viața am auzit că biserica nu are voie să se amestece în politică și m-am întrebat cum ar putea să nu o facă, când biserica este formată din oameni?
Acești oameni sunt „formați” în biserică să judece, acționeze, într-un anumit fel! Cel puțin, se dorește să se vadă o diferență, între un creștin și un ne-creștin! Că nu totdeauna, sau prea rar, este vizibilă această diferență, este din păcate un adevăr! La fel un adevăr este și faptul că toată viața am auzit preoții spunând: „să rămânem creștini și când ieșim din biserică”!
De ce nu funcționează lucru acesta, mi-a devenit clar abia acum, în „pandemie„!
Creștinii nu duc Duhul Credinței în lume, pentru că ne-am învățat să credem „pentru noi”, în ascuns, să fim creștini doar între creștini! În biserică facem zeci de mătănii, îngenunchem, purtăm capul acoperit, avem grije să apărem cât mai evlavioși, ba chiar ai zice uneori că „concurăm” în evlavie și smerenie, unul cu altul!
Odată ce am ieșit din curtea bisericii, devenim „oameni ca toți oamenii”! Baticul este ascuns în poșetă, țigarea este aprinsă, limbajul evlavios este înlocuit cu cel de „cel de luptă”! Următoarea cruce o facem, dacă o mai facem, poate la masă, dacă masa e acasă, în nici-un caz în restaurant, între oameni!
De Dumnezeu, dacă ne amintim în timpul saptămânii, în lume, probabil este printr-o înjuratură!
Dar mai grav decât acestea toate, deși la urma urmei o consecință normală, e faptul că am început să aducem „duhul lumii” în biserică!
Să se merite, să se vadă, să primim mulțumiri, laude, a devenit normalitate, deși nu este!
„Eu” a luat locul lui „tu”„a avea” cel a lui „a fi”!
Și de parcă toate astea nu ar fi fost destul mai nou am lăsat și „pandemia” înăuntru, mint, am adus-o cu noi și o punem deasupra lui Dumnezeu, așa cum are locul și în lume! Cei puțini care au „curajul” să se încreadă in Dumnezeu mai mult decât în mască, sunt deja considerați egoiști, dușmani, pericol social!
A devenit normal ca Liturghia sa devină un „bal mascat” în care mormăielile, prin mască, țin loc de imnuri de slavă, la care trebuie să apuci, prin înscriere, un loc!
Pe zi ce trece anormalul devine normal și încet încet, Liturghia o să se schimbe după cum doresc ateii, fară să mai deranjeze pe cineva!

Canoanele?
Cine mai ține seama de ele?
Perimate!

Astazi trebuie sa fim corecți politic: nu evreii l-au răstignit pe Iisus, cei de alte credințe nu doar ca sunt primiți la intreaga Liturghie, unii chiar beneficiază de Tainele Ortodoxe, că doar toți suntem „biserică„, că doar există numai un Dumnezeu! Ce-i dacă religiile, sau confesiunile, nu sunt compatibile cu noi, noi cedem să se simtă ei bine, chiar dacă ei nu o fac pentru nimeni!
Sfinții noștrii nu au cedat cu riscul vieții? Oameni și ei, supuși greșelii!
Nici Hristos nu a cedat din drumul Lui?
Și El doar om, cum afirmă multe religii și confesiuni, care sunt tot biserici și care cred tot in același Dumnezeu, ca și noi, pentru că există doar unul, nu?
De multe ori am impresia că suntem schizofrenici de-a dreptul!
Ni s-a ordonat să închidem bisericile, am acceptat parcă cu bucurie; mai facem o pauză din mersul ăsta la biserică, duminică de duminică! Au făcut doar preoții Liturghia iar noi am stat la televizor, comozi, în fotoliu și am urmărit „spectacolul„!
Hristos a înviat! am avut voie să strigăm de pe balcon, da nu prea tare!
Iisus, la Cina ce-a de Taină, ar fi putut si El să cineze singur! Nu a făcut-o! Și de atunci, până la noi cei „mai deștepți” Liturghia s-a facut cu popor, chiar dacă era pe ascuns, într-o catacombă, sau într-o celulă de închisoare! Chiar dacă se făcea cu riscul vieții, nu cu cel al amenzii!
Vreo diferență între creștini și atei?
E tot mai greu de găsit!
Că-i vorba de libertate, drepturi cetățenești, sau e vorba de credință, arătăm aceeasi lehamite în a le cere, sau a le apăra!
Mi-e tot mai silă de lumea în care trăiesc și bine ar fi dacă s-ar termina mai iute parodia asta de viață!
Mie nu-mi ajung „resturile” care îmi sunt oferite! Și sunt oaie! O simplă oaie, nu păstor!
Eu pe cine să urmez, că nu m-aș duce chiar după lup?

3.10.2021